فرانچویس هولانده‌: قتل‌عام پاریس، یکی از عملیات‌های دولت ترکیه بود

رئیس جمهور سابق فرانسه، فرانچویس هولانده در ارتباط با قتل‌عام انقلابیون کورد در پاریس، اعلام کرد که‌ «عملیاتی» با مداخله دولت ترکیه بود.

رئیس جمهور سابق فرانسه، فرانچویس هولانده روز چهارشنبه ۱۵ می در گردهمایی دانشگاه Bretagne Sud در شهر لورینت با مشارکت ۳۰۰ دانشجو در ارتباط با دفاع از اروپا سخنرانی کرد.

در این کنفرانس یک دانشجوی کورد یادآور شده که در ماه ژانویه سال ۲۰۱۳ سه زن انقلابی کورد به قتل رسیدند و از نقش دولت ترکیه در این مورد پرسید.

فرانچویس هولانده اعلام کرد که این وضعیت از نقش و مداخله ترکیه فراتر است و گفت‌: ‌«این وضعیتی جدی است، بدلیل اینکه عملیاتی بود که ما به درستی نمی‌‌دانیم کدام سطح از دولت ترکیه برای آن تصمیم‌گیری کرده است. اما آشکار است که برای قتل یک کورد که در فرانسه دارای شخصیت بسیار نیرومندی بود، مداخله و نقش اپراتورهایی از ترکیه وجود داشت.‌»

هولانده با این سخن توجه‌ها را به یکی از بنیانگذاران پ‌ک‌ک،‌ سکنیه جانسز که در آن حمله به قتل رسیده بود معطوف داشت و گفت‌: ‌«این مورد مداخله یک دولت خارجی بود که عضو ناتو می‌باشد و نامزد است که به عضو اتحادیه اروپا نیز در آید.‌»

 ۹ ژانویه ۲۰۱۳ در دفتر اطلاعات کوردستانیان یکی از بنیانگذاران پ‌ک‌ک، سکینه جانسز ‌(سارا)، نماینده کنگره ملی کوردستان در پاریس، فیدان دوغان ‌(روژبین) و عضو جنبش جوانان، لیلا شایلمز ‌(روناهی) به قتل رسیده بودند.